Selecteer een pagina

VERKEN NEDERLAND

Meer info volgt.

In partycentrum De Lantaern vond afgelopen zaterdagavond de bekendmaking plaats van de winnaars van de Reinerie Garantiemakelaars
Fotowedstrijd Nieuwegein 2008. Sander Copier werd eerste en de publieksprijs
ging naar Trees de Zwart. De Stichting Fotowedstrijd houdt sinds 2003 een jaarlijkse wedstrijd in IJsselstein. Volgens voorzitter Martin Planken stelt
de stichting zich tot doel mensen via fotografie plezier te laten beleven aan hun stad en woonomgeving.
Afgelopen jaar werd de wedstrijd voor de eerste keer in Nieuwegein gehouden.
De organisatie ontving ongeveer zestig foto’s. De juryleden Fer Martens, voorzitter van de Historische Kring Nieuwegein, vakfotograaf George Terberg en juryvoorzitter wethouder Johan van Everdingen gingen op zoek naar de tien foto’s die volgens hen het beste het thema ‘Het geheim van Nieuwegein’ verbeelden. “We hebben prachtige geheimen gezien”, vertelt Van Everdingen. “En ik vond het verrassend dat er voor zeer uiteenlopende invalshoeken is gekozen door de deelnemers. Natuurlijk waren er ook voorspelbare foto’s bij, voornamelijk vanuit de oude kernen Jutphaas en Vreeswijk, maar we hebben
ook foto’s gezien van plekken die niet meteen zo herkenbaar zijn voor veel mensen. Deze zullen bij velen de vraag oproepen waar dat mooie plaatje is
genomen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de foto’s die op de eerste en tweede plaats zijn geëindigd.” Ook in 2009 wordt de fotowedstrijd gehouden. Planken roept iedereen op om via de site www.fotowedstrijdnieuwegein.nl en contact, een suggestie te doen voor een goed thema voor de wedstrijd.

Meer info volgt