Makelaar David van Oord vindt de fotowedstrijd een leuk initiatief voor alle inwoners. “Niet commercieel en goed voor de promotie van IJsselstein als unieke stad, waarmee we een binding hebben.” Tot genoegen van de organisatie zijn in korte tijd al ruim tien ingezonden thema’s ontvangen voor fotowedstrijd. “Mensen worden door een thema uitgenodigd om met andere ogen hun stad te bekijken en dat spreekt aan”, denkt burgemeester Van den Brink. “Juist de dagelijkse ‘gewone’ dingen hebben de meeste impact als ze naar voren worden getrokken.”
Aan de muur van Van Oord hangen foto’s van eerdere fotowedstrijden. “In IJsselstein valt me nog steeds de mooie binnenstad en het prachtige buitengebied op. Gecombineerd met de ligging van IJsselstein heb ik het als makelaar niet moeilijk om mijn ‘product’ te verkopen.” Van den Brink noemt de betrokkenheid van Van Oord en andere ondernemers kenmerkend voor IJsselstein. “Aan enthousiasme voor allerlei initiatieven – ook bij middenstand en bedrijfsleven – geen gebrek.”
Suggesties voor een thema kunnen nog tot 21 juli worden gemaild naar: basvanderhorst@stichtingfotowedstrijd.nl, onder vermelding van ‘thema’. Met de post kan ook: Stichting Fotowedstrijd, Postbus 349, 3400 AH IJsselstein.